המג"דים מהבקעה בריאיון: "זו מלחמה על הבית"

קובי פינקלר No Comments on המג"דים מהבקעה בריאיון: "זו מלחמה על הבית"

מפקד הית"מ (יחידת תגובה מהירה) סא"ל במיל' ד' לקול חי: "לפני 7 שנים כשהקמנו את היחידה תירחשנו תרחיש דמיוני עם אירוע רב נפגעים הכולל מסע הרג בישובים בבקעת הירדן ועמק המעיינות. לאירוע כזה שמו שקרה לא התכוננו". סא"ל מיל' ארבל בכר מבארי "החיילים הגיעו עוד לפני שזומנו"

צילום: דובר צהל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ארבעה חודשים מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', כינסנו לשיחה שני מפקדי גדודי מילואים המסיימים השבוע את שירותם בבקעת הירדן ובקעה הצפונית לאחר שגוייסו עם פרוץ הלחימה.

סא"ל במיל' ד', מפקד הית"מ (יחידת תגובה מהירה) וסא"ל במיל' ארבל בכר, מג"ד 5025 גדוד האיסוף של חטיבת הבקעה.

שניהם עם הרבה מאד שנות ותק. ארבל, תושב בארי בעוטף עזה, היה בבוקרו של יום השבת שבה נפתחה המלחמה עם המשפחה בצפון. מיד עם האזעקות הראשונות הבין את גודל האירוע והורה לחייליו להגיע במהירות לימחי"ם עוד בטרם יצא זימון רשמי.

סא"ל במיל' ד' תושב עמק המעיינות, שהכין את התרחיש הדמיוני בזמנו והקים את היחידה לפני 7 שנים, אומר לנו "לא שיערנו מעולם שלשם זה יגיע. תרגלנו אירוע שבו עשרות מחבלים נכנסים ליישובי בקעת הירדן והבקעה הצפונית ופותחים במסע הרג עם עשרות נפגעים. לא התכוננו מעולם לאירוע כזה כמו שהיה בעוטף".

צילומים: דובר צה"ל

מאז ה-7 באוקטובר עד השבוע, הם היו במילואים. עיקר פעילותם הייתה הגנה על היישובים. מחד, לבל יקרה עוד אירוע שם בהשראת מה שקרה בעוטף עזה ובמקביל הרבה מאד פעילות סיכול "פעלנו בטובאס, באמון ובעוד מקומות במרחב כדי למנוע ממחבלים להרים ראש. הגענו למקומות הללו עם הרבה היתקלויות כדי לעצור את האירועים עוד בטרם הם יצאו לפועל".

סא"ל ארבל, שאיבד הרבה מבני משפחתו בשבת בבארי וחלקם גם נפצע, הבין מיד שיש צורך לעבות את מרחב המעברים בין יו"ש לתוך שטח ישראל. המאבטחים של יחידת רמי"ם גוייסו והצורך בתגבור ובשמירה על המעבר היה גדול. '"הכנסנו את הכוחות של גדוד האיסוף שמיומנים לכך למעברים, ובכך  נתנו תגובה מהירה ויעילה בשטח", אומר סא"ל ארבל.

במקביל, החשש הגדול היה מהגבול המזרחי עם ירדן. "היה ברור לנו שצריך להגביר את האבטחה שם ובמיוחד במרחב הקיבוצים הצפוני ועם הניסיון שיש לנו לאורך כל השנים, פעלנו בעצימות בגיזרה זו והצלחנו במשימה".

השבוע אחרי 4 חודשים מלאים הם משתחררים ויודעים בוודאות. "מיד כשיזמנו אותנו שוב נגיע באותה עצמה ובאותה נחישות. זו מלחמה על הבית ועליו אין פשרות".



0 תגובות